lördag 17 januari 2009

Uj uj uj

Jag mår så illa just nu. Riktigt spyfärdig, vill bara ligga stilla och hoppas det går om. Förstår inte, tror knappast det har med graviditeten att göra när jag inte mått illa tidigare och illamåendet ska vara värst fram till typ vecka 12-13 och jag är i vecka 15?

Misstänker hönspastan jag åt till lunch, för får kväljningar bara jag tänker på höna. Usch. Det bara bubblar i magen.

Måste dricka lite saft så jag inte bara börjar må värre av att blodsockret sjunker... Hade tänkt gå på hemmafest till en kompis i kväll men det får nog vara nu. Fy.



EDIT: Visst, nu började jag kasta upp också. Och tror jag har stegring. Nu är jag förstås paranoid med den där jävla matlistan vi fick från rådgivningen och undrar om jag ätit något förbjudet som kan skada barnet? Tycker inte det. Fast matförgiftning kan man ju få av vad som helst. Och om det är vanlig magsjuka eller det där hemska noroviruset som går nu, kan det skada barnet?

Jag gillar inte alls att inte ha koll på min kropp.

EDIT 2: Tack google, och alla föräldra- och läkarsajter. Kräksjuka ska inte skada fostret så länge mamman får i sig tillräckligt med vätska. Men roligt är det ju ändå inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar