söndag 18 januari 2009

Bättre i dag

I dag har jag fått i mig en liter Jaffa och inte bara en, men TVÅ Runebergstårtor. Efter det mådde jag så bra att jag vågade mig på en batong. Jag har legat på soffan hela dagen, sovit bort halva dagen och min snälla man har sprungit till butiken och passat upp. Jag är så slut att jag knappt orkar vända på mig.

Det som slutligen knäckte mig – förutom toalettkramandet i går alltså – var att jag sedan fick så ont i rygg och magmuskler att jag knappt kunde sova! Låg och vände mig halva natten och steg tidigt på morgonen upp och lade mig på golvet i stället. Trodde redan jag fått foglossning eller nåt, man kan ju nog ha ont i korsryggen av alla möjliga orsaker under en graviditet...? Men kanske det bara var att musklerna blev så slut av kräkfesten. Känns lite bättre nu. Hur som helst måste jag börja träna ryggen eftersom jag helt klart snabbt får ont i den, belastningen på den lär ju inte bli lättare de kommande månaderna.

Värst vad det blev mycket text om krämpor nu, jag låter helt mommo. ;D Brukar inte normalt fundera så mycket på huvudvärk och magknip och sånt men man blir ju mer fundersam när man inte är ensam om sin kropp längre. Det känns konstigt, ju.

Nåja, i morgon mår jag säkert bättre igen och ska återkomma med trevligare tankar. I dag känns det mest som krabbis, utan att ha fått njuta av en fest dagen innan då. Fräckt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar