tisdag 20 januari 2009

Dagens funderingar

1) Jag är FRISK! Blev hemma från föreläsningarna (har jag ens nämnt att jag är studieledig nu!?) för känner mig svag ännu. Men är hungrig och känner mig sugen på all mat i världen, så då är nog magsjukan borta!

2) Fick besked om samarbetsförhandlingar på jobbet. Är inte precis orolig för min egen tjänst, inte just nu åtminstone, men det känns nog jobbigt att inte vara där och höra skvallret i korridorerna. Och nu är jag ju alltså bara borta på studier i 2 månader, kan inte tänka mig hur det kommer att vara borta på allvar sedan från sommaren... Folk verkar tala rätt lite om det här med hur det känns att bli borta, eller så tycker de flesta att det bara är skönt att bli mammaledig? Jag är nog lite stressad för vad det innebär, till exempel för allt som kommer att förändras under min ledighet och hur jag inte själv kan påverka utvecklingen då. För att inte tala om att sitta hemma utan vuxenkontakt, och utan jobbutmaningarna som jag ju trivs med. Jag tycker ju om mitt jobb!

3) Magen verkar ha "ploppat ut"! Jag har flera gånger i dag blivit förvånad när jag gått förbi en spegel. Kanske det var pyjamastillståndet under veckoslutet som lät det hända, inga spända kläder i vägen, ha. Och kanske det var därför jag hade ont i mag- och ryggmuskler? Växtvärk, liksom? Hur som helst, jag sade faktiskt åt A för någon dag sedan att om den inte börjar synas snart så tänker jag börja puta med flit! Men nu ser det mera lovande ut. :D

4) På tal om A, jag fick dåligt samvete i går när jag skrev här att han stressade mig med att be mig ringa till läkaren. Det var väl inte så farligt. Han är ju bara omtänksam och hjälper till på alla sätt han kan, så jag ska väl vara snäll jag med. Stackars pappor.

5) Såg reklam för Blue1 som inleder sommarkampanj till bland annat Dubrovnik... åååh vad jag längtar till solen! Men lär ju inte bli något resande under sommaren, och knappast under hösten eller vintern som följer heller. Men kanske man kan åka någonstans nästa vår redan? Då är ju barnet redan 9 månader? Bara man satsar på nåt bekvämt, färdigt fixat chartermål som inte har för lång flygresa? Fast kanske jag skulle hinna på ett solveckoslut någonstans ännu under våren, till påsk kanske... om jag har pengar över. Alltid ett problem, de där jäkla pengarna.

1 kommentar:

  1. Hej Nam
    Tack för sms med info om din blogg. Först idag klickade jag mig fram till den. Kul & välskrivet.
    Skall försöka mig på en kommentar, men är inte så bevandrad i bloggar, så få se om det lyckas. För några minuter sen blev jag utslängd ur systemet. Nytt försök alltså.
    Din reaktion på information för pappor lät bekant. Inte mycket har hänt på 20 år.
    Led med dig & dina spyor. Tur nog får tillfälliga krämpor oss att bättre uppskatta normaltillståndet, dvs att vara frisk, och graviditet är ju som bekant ingen sjukdom.
    Ser fram emot fler inlägg. Tycker att ni lyckats utmärkt i er timing: Fiffigt att rida ut laman (finskt lån, ej lahma-djuret)med att skaffa barn ! Det blir säkert en regelrätt baby-boom under våren. Permitteringar lär ska fungera som strömavbrott....

    SvaraRadera