lördag 31 oktober 2009

Zombietrött

Jaha, så har jag fått komma ihåg hur trött jag var för två månader sedan före lilla S började sova hela natten. Hoppas det här bara är någon växtperiod och inte en ny permanent fason. I natt sov hon visserligen först fem timmar i ett sträck, men sedan vaknade hon varannan timme. Hade jag då själv fattat att lägga mig samtidigt som hon och fått sova fem timmar även jag sku allt säkert vara bra men haha, det gjorde jag ju inte nej, var nåt "mycket intressant" på tv jag "måste se", minns inte ens vad nu för är så död. Ja och efter matpauserna där i småtimmarna och senare i gryningen låg jag och stirrade i taket fast jag skulle ha fått sova. Suck.

Hon har ju sovit 9-10 timmar utan matpaus hittills så jag är inte van vid att vaka. Och det var ju just i kväll jag skulle vara pigg och glad och gå på fest! Det känns inte särskilt lockande just nu, plä, hur ska jag orka vara trevlig och snygg? Kanske jag satsar på kajal ända ner till kindbenen så ser ingen att jag har riktiga mörka ringar under ögonen... Panda is the new black eller nåt.

1 kommentar:

  1. och du som var så strålande vacker att man nästan blev arg av att titta på dig! ;D på riktigt - så jävla hot att de flesta bara kan drömma om att se ut så. inga svarta ringar, nej. bara skönhet och strålande stjärneglans.
    fast på ett sätt kanske det sku vara bättre för dig att ibland se trött&sliten ut för åtminstone jag glömmer alltid att du är småbarnsförälder o har sömnskuld när du är snyggare än nån annan.

    SvaraRadera