fredag 18 september 2009

Bara bra

Bra dag, eller bra vecka egentligen! Lilla S har varit ganska nöjd, till och med när hon blev passad av farmor och jag var på stan ensam tre timmar. Flaskan är hon fortfarande skeptisk till men både svärmor och dotter var nöjda och glada när jag kom hem så någon nöd verkade det inte ha gått på dem.

Andra bra saker:
- Var just till rådgivningen, vår lilla baby är inte alls lika liten längre utan har vuxit med 2700 g och 9 cm sedan hon föddes för exakt tio veckor sedan! Hjälp vad det här går fort!

- Fick just fyra fina Nalleblöjor i posten, jättemjuka och söta! Läste på rådgivningen tygblöjföreningens tidning och där hade en mamma skrivit om sitt liv som "vaippaholisti" – hon kan inte sluta skaffa nya tygblöjor för de är så fina, hahaha.

- Ska precis få besök av en kompis som kommer med kaffebröd igen, det är så skönt att dottern är snäll och låter mig hinna träffa vuxna också.

Och till slut, det bästa av allt i dag: DET ÄR FREDAG! Vilket betyder att vi har pappan hemma med oss i två dagar igen. Det gillar vi båda. :D

1 kommentar:

  1. Heja!

    Vår lillis har inte bajsat på 15h så vi väntar med spänning - eller alla utom hon, för hon sover lugnt. Jag satt nyss en sparkdräkt i storlek 62 på henne - hon är 57cm lång redan! 7cm på 6 veckor, så det går fort för både din tös och vår :)

    Nu harmar det att jag missade nalleblöjerbjudandet... sku nog behöva skaffa fler blöjor! Fast nu har jag börjat ropa in större storlekar på Huuto.net eftersom 5kg-strecket närmar sej... Hjälp, snart är hon en Medium-bebis! :(

    -puva

    SvaraRadera