onsdag 2 september 2009

Torrschampo is the shit

Fick tipset att duscha, klä på mig och sminka mig innan A sticker på jobb, för att risken annars är stor att jag går omkring i nattlinne hela dagen.

Nå, för det första använder jag inte nattlinnen och för det andra prioriterar jag nog inte smink utan hellre sömn. Nu när hon är lite äldre (två månader i över morgon, shit!) har vår rytm blivit sådan att tjejen vaknar vid sju eller åtta så hon äter och hinner umgås med sin far innan han går på jobb, och sen somnar hon om för ett par timmar. Så då brukar jag försöka sova lite till om jag kan.

Samtidigt minns jag att jag lovade mig själv som gravid att jag verkligen ska försöka undvika att bli en mamma som aldrig tänker på mitt utseende, utan alltid går omkring i slitna mysbyxor, fläckiga t-skjortor och utväxt frisyr. Jag tror helt enkelt jag mår bättre av att försöka hålla mig fräsch, ens ibland.

Men visst är det sant att det kan bli svårt att hinna i duscha, eller det är alltså inte högst på min prioriteringslista när det finns så mycket annat att göra när tjejen sover. Som att städa, tvätta och diska... eller blogga, surfa och fejsbucka, höhöhö. Har nu aldrig varit den som absolut måste duscha varje dag heller så det är ingen panik på den fronten – men jag är ändå lycklig över min senaste skönhetsprodukt, Tigis Rockaholic torrschampo Dirty Secret. Man sprayar lite i hårrötterna om de börjat se oljiga ut, borstar igenom och vips, rent och fräscht igen! Eller ser så ut iaf. ;D Urbra för stressiga bad hair days – för ibland hinner man faktiskt inte mycket mer än stiga upp ur sängen!

Sen skulle jag ju så småningom kunna försöka få den där frissatiden bokad för frisyren växte nog ut nån gång i mars tror jag. Men med tanke på hur svårt det är att ens ringa samtalet för att boka en tid undrar jag hur jag sen ska kunna vara borta i de två-tre timmar som brukar krävas för min kalufsuppsnyggning, håhhå. Men måste nog få det gjort, svärmor/farmor har dessutom lovat (eller nästan bönat och bett om :D ) att barnvakta under tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar