måndag 14 september 2009

En bra dag

I dag har jag lattemammat mig med en mammakompis! Det gick riktigt bra, tre timmar flög iväg som ingenting och alla fyra var riktigt nöjda största delen av tiden, till och med blöjbyte och amning gick med bara minimal mängd skrik.

Sen var vi via Bebes i Kampen (ett tryggt val för de har så jättefint skötrum om man behöver en amningspaus mitt i shoppingen!) och jag köpte en superb amningstopp från Boob, de är lite dyra tycker jag men verkar så praktiska och av bra kvalitet så tänkte att den nog är prisvärd.

Från Bebes köpte jag också en Nalle Nöttönen-tygblöja för en tid sen, helt härlig, så mjuk och bra! Men vill man köpa fler hittar man nog billigare i olika nätbutiker, Bebes är ganska dyr. Skaffade nu en modell för lite större barn för hittade ett erbjudande med fyra för 65 euro (normalt över 80), erbjudandet gäller till i morgon om det är någon annan som blir inspirerad. Räknade att jag nu lagt ner just över 100 euro på tygblöjor, man skulle ju nog komma billigare undan om man köpte begagnat. Men å andra sidan så håller de länge och ska ju kunna användas också till ett eventuellt syskon någon gång, eller lånas ut åt kompisar så kanske jag inte behöver räkna så noga. Samma gäller ju amningstopparna förresten.

Nu har vi precis kommit hem, hann just via matbutiken utan skrik och nu är den där pappan på väg hem och kocka. Hoppas dagen fortsätter lika bra som den gått hittills, dottern var nog nöjd och glad största delen av veckoslutet (till och med på lördagens kräftskiva, hon verkar gilla snapsvisor... ;D ) så månne inte den här kvällen ska gå fint också. Hoppas iaf. Bäst att jag tar och knackar i träbordet lite nu när jag skrev så där. ;)

2 kommentarer:

  1. Apropå amningskläder faller en enorm del av mina favoritkläder bort ur det jag kan använda: Alla tunika + leggings - outfits som jag verkligen tycker om. Eller borde man liksom ha shorts under när man drar upp klänningen/tunikan och ska amma? har bara en som jag kan ha, en klänning med knappar fram. Äääähh.

    -puva

    SvaraRadera
  2. Hahaha, skrev just om leggingsproblemet och så ser jag att du har samma! ;D Funderar om en liten trikåkjol kunde vara lösningen, ska kolla in nätbutikerna nu... ;)

    SvaraRadera