fredag 6 februari 2009

Sköööna byxor

VARFÖR har jag inte övergått till mammabyxor tidigare? Helt ljuvligt! Inget klämmer på magen och byxorna verkar hållas uppe också – vilket de inte gör när man använder hårsnodd i vanliga byxor.

Discot i magen fortsatte i morse en stund efter att jag vaknat, men nu känns ingenting. Mest lär väl barnet ska sova? Tänk vad skönt DET skulle vara, att få sova bort det mesta av dagen. ;)

Så blir jag inte riktigt klok på min puls. Blodtrycket har varit rätt okej nu både morgon och kväll, håller sig strax under 130/80. Men min puls är ofta uppe i 90! Inte att undra på att jag pustar och stånkar.

Fast läste nyss den här rutan jag lagt till till vänster, och för vecka 18 står det ju "Your heart has to work 40 percent to 50 percent harder now to support your pregnancy." så inte är det väl så konstigt egentligen. Jag borde väl vid det här laget ha ungefär ett halvt kilo extra blod att pumpa runt dessutom. Läs mer om viktökningen och -fördelningen här (men ta det med en nypa salt nu ändå, alla är ju olika som sagt!).

1 kommentar:

  1. Ja! mammabyxor är underbara! Också efter att man fött och magen fortfarande är stor och pösig. =)

    SvaraRadera