fredag 6 februari 2009

Rytm i blodet

Kom just hem från en konsert där jag fick både dansa och busvissla. Mamma skrattade åt mig när jag skulle gå, och konstaterade att vi tänker sätta rytm i blodet på barnet från början.
Och jag undrar om inte det var just det som hände nu - för nu rör det på sig vildare och tydligare än tidigare där inne! Förr har det varit som vågor i en liten vattenballong under naveln, men nu känns det mera som... tja, små muskelryckningar nästan, såndärna som man kan ha i ögat typ? Öh? Hur ska man veta om det är babyn som har disco eller bara något annat som händer där? Känns ju som helt rätt ställe men jag är ändå förvånad över hur starkt det plötsligt känns?
Hur som helst undrar jag hur en konsert upplevs där inifrån, när jag sjunger med och gungar i takt och bastonerna känns i hela min kropp måste det ju kännas för barnet också! Kanske som man själv hör simhallsljuden när man dyker i en bassäng? Farligt ska det åtminstone inte vara, har jag läst. Bättre hörselskydd än fostervatten, livmoder och bukfett lär vara svårt att hitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar