tisdag 3 februari 2009

My new best friends

Låt mig presentera min nya vänskara!

1) Rennie. Ljuvlig typ. Hjälper mig morgon, lunch och kväll och är särskilt trevlig att träffa efter eftermiddagskaffet. Ligger både i badrumsskåpet, handväskan och bredvid sängen så jag ska hitta honom även mitt i natten när det svider i magen. Stifta för all del bekantskap med honom även om du inte är gravid! Det är aldrig för sent att bli kompis med Rennie.

2) Joe Blasco. En mer smickrande vän får man leta efter! Lite dyr visserligen, men vänskapen lär ska räcka länge och dessutom hittade jag Joe på stamkundserbjudande på Det Stora Varuhuset. Han täcker in mina gravidblemmor och mörka ringar och resultatet räcker hela dagen! ÄLSKAR Joe. Observera att han gärna ska gå hand i hand med någon form av rouge bara, så ser man ännu piggare ut. Nästan så jag graviditetsglöder, muahaha. (VEM gör det!? VEM!?!?)

3) Weetabix, Branflakes, plommon, fibrer i allmänhet samt kaffe (fast högst 3 koppar per dag har de sagt) är vänner som jag bara inte klarar mig utan. Glömmer jag bort dem blir allt bara jobbigt: förstoppning är vanligt men INTE roligare när man är gravid. Nej. Nej nej nej.

4) Duschen. Har alltid älskat varma duschar men nu kan jag inte få nog. Måste jag duscha på mindre än 15 minuter har jag mycket svårt med livet. 30 minuter är helt okej, men helst får det vara 40... och ja, mitt ekosamvete gråter men det är så sköööönt! Denna älsklingsvän erbjuder både ryggsmek och hårbottenmassage och jag bara drömmer mig bort och skrubbar och tvålar och är len som en babyrumpa efteråt! Och doftar himmelskt, förstås. Viktigt, det här med dofter (se föregående inlägg).

5) Fröken Spegel! Min vän spegeln och jag har ett hatkärleksförhållande. På morgonen är hon inte alls vänlig, tvärtom är det värsta mobbningen och hånskrattet tills jag träffat även Fru Dusch och Joe Blasco. Men på kvällen... alltså jag säger bara, min mage blir vackrare för varje dag som går och det här med nakenspegling är en helt klart underskattad sysselsättning!! (Ursäkta om ni nu fick skallen full med nakenbilder på mig, jag kan ta på mig underkläder om det känns bättre så: vips, där ser ni, trosor och bh men magen är bar!)

2 kommentarer:

  1. Tänk att vi helt plötsligt har blivit bästa vänner med precis samma typer! Utom Rennie har jag inte träffat, men har liksom inte... behövt honom än, kanske? Får man säga sådär fult om snälla typer, fy på mej! Hur som helst, diamanter är inte alls a girl's best friends, det är faktiskt alla ovannämnda samt Fysioterapeuten, HyväOlo, den uppvärmbara havredynan för att inte glömma Vattenflaskan.

    SvaraRadera
  2. Aj HyväOlo? Det hade jag inte tänkt på, tack för tipset. :D Havredyna låter inte heller helt fel.

    Och jo, Vattenflaskan glömde jag ju. Har nog aldrig druckit så mycket som jag gör nu!

    SvaraRadera