fredag 27 februari 2009

Nyförälskad hela tiden

Har precis läst Papper som kom med Dagstidningen i dag. Där finns ett uppslag om föräldraskap med kommentarer och betraktelser från tre unga mammor och jag måste dela med mig ett urklipp. Klicka på bilden så ser ni att läsa!

Det måste ju vara denna ovillkorliga kärlek som är orsaken till att folk överhuvudtaget vill ha barn, va?

Sen berättar de också om hur de tampas med inte bara dålig ekonomi utan också med fördomar från äldre mammor (fy på er, äldre mammor!) och duktighetskomplex. Denna världsbästa mamman-tävlingen har jag läst om i flera andra tidningar också och oj oj oj... hoppas verkligen jag slipper det. För det sista man behöver som slutkörd småbarnsförälder är väl att behöva jämföra sig med någon wonderwoman/superman som Klarar Allt Bättre?


Också Pappers februarinummer hade förresten kommentarer om föräldraskap, i samband med artikeln om jämställdhet. Jag fick igen skratta (förskräckt!) åt hur folk fortfarande verkar ha åsikter från stenåldern då det gäller mamma- och papparoller: pappor kan till exempel bli kallade "barnvakt" när de är hemma med sitt barn och mamman är ute någonstans. Sjukt! Delar alltså med mig ett urklipp till för det hade jag tänkt göra redan tidigare men har glömt, glömt, glömt. Precis som jag glömt både nycklar och plånbok hemma redan två gånger den här veckan.



(Orsaken till att det blir så här klumpiga klipp är att artiklarna i fråga inte finns som webbversion utan bara i pdf-tidningarna, ni kan ladda ner hela tidningar här om ni vill läsa mer.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar