fredag 10 april 2009

Påsklov

Härligt med några dagar ledigt, ledigt, ledigt! Och jag tänker äta precis så många chokladägg jag vill, hahaa!

Så ska vi så småningom bestämma oss för en vagn, för om vi vill beställa från Tyskland tar det 6-7 veckor för den att komma hit. Har kollat mest på Gessleinmodellen jag nämnde tidigare och den är 200 euro billigare om man beställer den från babyonlineshop.de än om man köper den i någon butik här i Finland – frakten medräknad alltså (40 euro). Skulle kanske samtidigt kunna beställa en bilstol som går ihop med vagnen (dvs går att koppla på hjuldelen), samma butik har både Maxi-Cosi och Britax (fast i Tyskland heter Britax tydligen Römer). De verkar också lite billigare än här hemma.

Annars allt bra här, speciellt som jag i dag sov ända till tio på morgonen! Rekord faktiskt, har börjat vakna så tidigt fast jag alltid annars kunnat sova bort lediga förmiddagar utan problem.

Nu ska jag fixa till en smoothie, för vitaminer och kalcium och... tja, mest för att det är gott faktiskt. ;)

1 kommentar: