fredag 20 mars 2009

Ynkligt om krämpor

Ja man ska väl få klaga också. Här är listan för i dag.

1) Förkylning. Snörvlar och har huvudvärk och är 37 grader varm så lär väl bara bli värre till veckoslutet, fantastiskt! Men så har A legat hela veckan i säng och varit riktigt ordentligt sjuk så det är väl ingen överraskning. Hade bara tänkt att jag själv skulle slippa det. Suck.

2) Ont i blygdbenet. Eller däromkring liksom. När jag går, stiger upp ur sängen, eller tar på mig skor dvs står på ett ben så strålar värken ut från blygdbenet till ljumskarna och innerlåren. Very nice. Helt normalt och inte så farligt för tillfället, men om det blir värre så blir livet nog lite svårt tror jag.

3) Sendrag! Väcker mig mitt i natten. Också trevligt. Och varför får man det? Försökte googla lite och verkar ha att göra med blodcirkulationen överlag och att fötter och ben sväller. Tycker nu inte de har varit svullna men vad vet jag, kanske jag borde använda mina stödstrumpor. Förstod inte idén med dem förrän jag på väg hem från London inte hade dem på mig – och sedan hade svårt att få på mig stövlarna när vi landade. Det har aldrig hänt förr, kände mig ganska mommo. ;D

Men nog ska jag väl klara mig. A kilade just iväg till apotek samt matbutik och skulle försöka minnas paracetamol, köttbullar och glass. Jag tror att glass är bästa medicinen. Åtminstone blir man lite gladare. Glass och kärlek är säkert svaret på allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar