fredag 6 mars 2009

Det trodde jag inte om mig

Nå nu är det påbörjat, projekt Babytäcke. Har haft kjol i härliga färger, med stora rutor i grönt, blått och rött. Eftersom jag märkte att jag inte använt den på flera år är rutorna nu sprättade och omarrangerade till en fyrkant i fem gånger fem. Bara de sedan får kant och stoppning ska de bli ett skönt underlag att ligga på på golvet – eller en mjuk hippiefilt att värma sig under på hösten.

Och man får skratta. Det gjorde A åtminstone, när han kom hem i går och jag satt med projektet utspritt framför mig: "Värst vad man är huslig!" flinade han. Är faktiskt en rätt sällan skådad syn. ;)

1 kommentar:

  1. Härligt! Och vet du jag har tänkt börja virka en filt åt prins V:s lillasyster/-bror! Såna där mormorsrutor som jag har två filtar av hemma, vet du? Tänkte om jag börjar i april är den kanske klar i augsuti när lillprinsen/-prinsessan anländer ;D o jag är faktiskt inte orolig för dig-du har nog haft hushållsskov tidigare oxå. T.ex. en dag sydde du en kjol och en gång bakade du en paj och två gånger har du kokat té! Och det här är bara det JAG har sett av ;D

    SvaraRadera