onsdag 25 mars 2009

Party

Barnet vaknar när jag ska sova. Om det nu sover alls?! I går kväll började festen där inne när jag lade mig ner för att läsa – för att varva ner och så småningom somna, tänkte jag. Men att jag ligger stilla tar babyn mest som ett tecken att kalaset kan börja, så sen var det vild fest i flera timmar där inne. Riktigt hårda sparkar och kullerbyttor!

Och jag låg vaken och pajade och stirrade på den guppande magen. Roligt är det ju att känna rörelser så här starkt, jag tror till och med jag i går kunde känna var babyns huvud låg (och det skulle ju inte vara konstigt, läste att huvudomkretsen är över 20 cm redan!). Men tänk om barnet är en likadan vilding när det kommer ut också? Och vi aldrig får sova?

Fast en människa som ärver hälften av mina gener måste nog bli bra på det där med avslappning och sömn, för jag är riktigt guru på det. Utom när det ordnas technoparty i min mage alltså.

2 kommentarer:

  1. Party, party, tänk om alla dina avslappningsgener vägrar lämna din kropp och istället blir det en galet fartfylld unge. Så tror jag det kommer att gå!

    T.ex. som den här: http://www.youtube.com/watch?v=7bdj3AtllC0

    SvaraRadera
  2. Hmm, mina partygener utgör ju en viss fara för det jo. ;D

    SvaraRadera