tisdag 13 april 2010

Zombiezombiezombiezzzzz...

Ja vet ni, i natt var tösen vaken från 3.30 till 6, pigg som en lärka, trodde det var morgon. Inte kul. Hon verkar inte sakna amningen, eller söker åtminstone inte bröstet, men kan ju nog hända det är de nya rutinerna som bråkar. Eller så är det tänderna, eller så är det att vi provat Rainbowblöjor och de inte håller rumpan torr, eller så är det att det är så förbannat ljust ute halv fem på morgonen nu för tiden och vi behöver mörkläggningsgardiner... uuuäääh.

Och jag orkar ju inte vagga henne i tre timmar på morgonnatten, men inte känns det heller kul att se en dötrött pappa krypa iväg på jobb klockan åtta när han inte har sovit sedan fyra. Så det här med jämlik arbetsfördelning är inte helt lätt - i morse kände jag mig nästan skyldig för att jag slutat amma. Men amningen skulle ju ändå ta slut i något skede, och nattamningen borde egentligen ha tagit slut för flera månader sedan tycker jag, så nu får vi bara bita ihop.

Dagtid har det gått alldeles jättebra, långt över förväntningarna! Flaskan är nu så populär att bruden gör smackljud när hon ser den. Och nattningen tog bara tio minuter i går och hon sov fint till halv fyra så det är ju ändå 7,5 timmar i sträck. Borde bara själv gå o lägga mig klockan åtta då, precis som jag nu borde sova i stället för att slösurfa och blogga. Har ni hört den förr... ;)

1 kommentar:

  1. nu skall jag premiärkommentera på din trevliga blogg.

    Mörkläggningsgardiner är totalt livsnödvändigt i vårt hem. Satsa på det! Jag har dessutom täppt till de springor som ljuset ändå smyger sig in genom med SOPSÄCKAR! Jag är helt manisk när det kommer till det här. I morse vaknade S en timme tidigare för att morgonljuset sipprade in.

    Hoppas du har ork att läsa lite trevliga bokcirkelböcker trots tidiga morgnar!

    SES!

    SvaraRadera