tisdag 6 april 2010

Kelatrassel

Det är ju sällan man blir ledsen för att FPA lagt in för mycket pengar på ens konto, men nu har de gått och gett mig pengar för några av de 12 vardagar som skulle sparas åt pappan i huset så att han kan ta ut sin pappamånad.

Angstade över det här hela påsken och var rädd att vi inte skulle få någon pappamånad alls nu men nu när jag ringde hittade de hans ansökan – som kommit in redan i januari, men som bara inte noterats.

Jag är så naiv att jag alltid litar på att sådant här ska ordna sig utan att man kollar sitt konto stup i kvarten för att se om man fått rätt antal pengar i rätt tid, men tydligen ska man vara alert.

Hur som helst verkar det ordna sig! Det blir pappamånad i juni så jag tar ut semester då!

Och på tal om det: det gick först förra veckan upp för mig att det är fritt fram att ta ut semester medan man är vårdledig också, eftersom enda villkoret för vårdpenning i princip är att man inte har sitt barn på dagis. Jag vet inte om det finns något mera invecklat än FPA:s understödsansökningsprocesser? Man blir ju lätt utan pengar om man inte lusläst alla regler och paragrafer...

1 kommentar:

  1. jag blev oxå utan studiestöd för att det var fryst medan de utredde om jag fått tillräckligt många studiepoäng. det hade jag så utbetalningen ksulle fortsätta. men det gjorde den inte. så jag gick in och kollade min sida och den sa att utbetalningen var "blockerad". så jag ringde dit helt i panik och de sa ojoj, nån har glömt att klicka bort blockeringen - jag ör lessen. och sen fick jag två månaders peng retroaktivt. O klart det KAN hända även den bästa - misstag alltså. men lita på dem ska man alltså inte, utan dubbelchecka ALLTING. men hurraaa för att munkfadern får sina pengar och sin månad :D

    SvaraRadera