onsdag 10 juni 2009

Remiss till kvinnis

De ringde just med labbresultaten, levervärdena var ok men gallsyrevärdet var högt, 24,5 när normalvärdet är 6. Jag vet nu inte alls vad det betyder, men fick besked att de ringer till mig från Kvinnis inom en till tre dagar och ber mig komma in på fler prov och CTG och ultra och sen bestämmer de om jag ska tas in eller få medicinering eller bli igångsatt. Väldigt akut kan det väl inte vara eftersom jag inte behövde åka in genast?

Ska försöka ordna så jag har annat att tänka på än att vara orolig och klia mig (kliar helt galet, över hela kroppen, blir tokig!) men det är klart man blir rädd att det ska vara något som skadar vår bebis. Jag känner ju att den sparkar och mår bra och det här borde inte vara något problem bara man följer upp det hela men suck alltså, klart jag blir stressad ändå.

Nå åtminstone lyckades jag sova ett par timmar på eftermiddagen så nu är jag inte lika slut av vakandet längre.

3 kommentarer:

  1. Hâller tummarna! (O hâller med dig-om det var akut skulle de nog ha bett dig komma in omedelbart.)

    SvaraRadera
  2. huu. härligt att bebin hör av sej och att du inte oroar dej över lill*n. men säkert ganska nervöst ändå när man inte vet vad som ska hända?

    jag följer med situationen med nyfikenhet. och håller tummar och tår. och litar på att allt går som det är meningen att det ska gå. :) heja!

    -puva

    SvaraRadera
  3. Vitsit, undrar vad det där nu sen betyder? Visste inte ens att de kollar såna där värden. Men bra att bebin e livlig och aktiv, då e det ingen större hätä!

    Det e förresten ganska fullt på Kvinnokliniken as we speak, så sa de åtminstone åt mej igår när jag var där. Men de ordnade det ändå så att jag fick en tid för nästa vecka, så du får säkert ett samtal snart du också!

    SvaraRadera