torsdag 11 juni 2009

Inget nytt ännu

Inget samtal från Kvinnis ännu men enligt Hups har de ju då rätt fullt så kanske det blir till nästa vecka – ringer de inte i dag måste det ju nästan bli så, för om jag ska klara av att fasta i tolv timmar före jag går på undersökning måste de ju förvarna i tid och knappast tar de ju in mig under veckoslutet?

Har lyckats hålla mig ganska lugn nog, A var jättebra och tröstade och lugnade ner mig i går och sa att det nog går bra hur det än blir – om det blir igångsättning är det ju egentligen bara bekvämt, så vet man när man ska iväg till BB! Sen var vi ut på stan och kollade på babysaker och köpte lite energisnacks till BB-väskan, tänkte packa den nu. Vet inte om han gjorde det medvetet för att lugna mig eller kanske lika mycket för sin egen skull, alltså satsade alla tankar på att förbereda för barnet i stället för att stressa, men det funkade jättebra. :)

Vill ni läsa om graviditetshepatos hittade jag i går några länkar som hjälpte mig: nettineuvo.fi, terveyskirjasto.fi samt se.babycenter.com. Väldigt mycket information verkar det inte finnas, det är ändå rätt ovanligt. Ja och så sökte jag information på mammapappa.com och hittade den här tråden om andras erfarenheter, tydligen kan gallsyrevärdena vara 10-100 gånger det vanliga så 24,5 är högt, men inte jättehögt.

Nu ska jag gå ut på stan så jag har något att göra och inte bara tänker på kliandet. Lyckades till slut somna i natt efter att jag legat och vänt mig några timmar – precis samma känsla som när jag brukar vara fullbiten med myggbett och inte kunna somna under sommanätter. Nu smetade jag in mig i en rejäl dos kylmägeeli (är ju inte precis någon idrottare så har aldrig använt kylande gelé förr, men nu är tuben nästan slut efter bara ett dygn! ;D ) och sen kom jag på att det var bäst att klä på sig så täcket inte kittlade. Så när jag hade strumpor, trikåer och långärmad t-skjorta samt var omringad av dynor under magen och mellan knäna och bakom ryggen lyckades jag äntligen somna och sov riktigt gott. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar