torsdag 25 juni 2009

Mogen

Jaa att ööh vad ska man nu tro. Läkaren sa att livmodertappen är mogen (bra att nån del av mig är det) så det "verkar ha hänt nåt under natten".

Och sen tystnad.

Så jag frågar vad det betyder och hon säger "Det verkar vara på gång".

Och sen tystnad igen.

Så jag frågar att liksom talar vi nu dagar eller veckor? Och hon svarar ja det är nog omöjligt att säga.

Så jag frågar om jag måste bli i stan eller kan åka till stugan i Ekenäs och hon säger att det kan jag väl, det är inte så långt borta och om det blir riktigt bråttom finns där ju också ett förlossningssjukhus.

Öh? Nå de måste ju förstås vara lite extra försiktiga med vad de säger antar jag? Jag har inte haft sammandragningar nu på dagen alls så därför sade hon att det troligen inte händer något nu genast. Men så sade hon också att det som är positivt med graviditetshepatos är att förlossningarna ofta kommer bra igång och inte blir utdragna – de vet inte varför men så är det bara. Hmm.

Men jag tänkte nu att jag åker ändå, och börjar det göra ont i ryggen i kväll igen så kommer vi tillbaka. Så om inte annat blir det bara en daytrip.

Spännande tider. Och babyn, den mår bra. Navelsträngsflödet och hjärtljuden var utmärkta och nu sparkar den och har hicka. Tänk att den snart får sparka och ha hicka i min famn i stället för i min mage! :D

1 kommentar:

  1. huh, verkligen spännande tider! tänk att det kan börja hända helt när som helst... oj jag e nästan lite avundsjuk! :)

    SvaraRadera