onsdag 3 juni 2009

Milkshake = nom

I dag (och faktiskt lite i går också) har jag lekt jenkki hela dagen och kört till ringvägarna med bil lånad av moster. K-rauta, Ikea och Kodin Ykkönen resulterade i arbetsbänk + ben som ska sågas och bli skötbord i badrummet, samt mycket annat mer eller mindre nödvändigt: en till låda till klädskåpet (som nu på riktigt ska ordnas), lakanstyg och sytråd (för babysängen alltså, nu sätter syverkstaden igång på riktigt!), trävaxolja eller något liknande (för att behandla arbetsbänken) och en burk solkräm och ett läppstift (för att de var nära kassan och jag ville ha).

Dagens höjdpunkt: åt luch på Mc Donalds (även det ganska jenkki) och fick äntligen smaka på deras dubbelsmaksmilkshake dvs jordgubbsmilkshake med chokladsås!! Helt klart godkänt, ska äta en sån varje dag nu.

Detta är alltså nu mitt liv. Nestingfixande och milkshakefrossande. Just.

För övrigt fick jag världens bästa service på K-rauta med min gravidmage. Jag behövde varken hämta kärra eller lyfta ner från hyllan eller föra ut till bilen själv utan fick hjälp av typ halva personalen och när jag tackade och åkte iväg så sade de ännu åt mig, med ett varnande finger höjt, att jag absolut inte skulle få lyfta bänken ut ur bilen själv utan måste be om hjälp där hemma. Så utrusta er med magdyna nästa gång ni har ärende till järnhandeln, muahaha.

1 kommentar: