fredag 5 juni 2009

HURRA!

Nya element på plats, äntligen! Gubbarna ringde på dörren när jag ännu låg i sängen men vad gör det, nu är golven befriade från plast och tejp och papp. :D

Remppan höll ju på att störa min bobyggarperiod riktigt ordentligt, tänkte ren ringa naturväktarna eller nåt. Man vill ju ha det rent och snyggt och prydligt omkring sig när det ska komma en pinfärsk liten människa hit och bo. Men nu kan jag alltså fortsätta pynja alldeles i lugn och ro! Nästa nestingprojekt är skötbordet. Mina oanade snickeritalanger går ut på att göra ritningar direkt på badrumsgolvet (så vinklarna blir rätt, det är trångt i hörnet där det ska stå), sedan mäta, sedan rita på skivan och be någon annan cirkelsåga. Visst ska det lyckas? ;D

Ett stort plus med att renoveringen är förbi är ju dessutom att jag får soooova om morgnarna i stället för att stiga upp och vänta på remppagubbar. Skönt, för i natt låg jag vaken fyra timmar och stirrade i taket, helt utan orsak. Fick sömn först vid sextiden, så behöver min morgonsömn. Har hänt redan två gånger den här veckan, förstår inte vad problemet är. Najs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar