lördag 8 november 2008

Spritproblem

Hade en orolig förmiddag, blödde lite. Usch vad jag blev rädd! Men alla googlesvar säger att jag inte behöver oroa mig så jag tror väl på det då. Fortsätter det ringer jag nog läkare men mår ju bra annars, så vägrar oroa mig just nu.

Jag ska på fest igen, var på en i går också. Det var skoj, och i dag lär det bli ännu bättre, vi ska ut och dansa sen. Men fy vad jobbigt att smussla med spriten! När man inte precis är den som spottar i glaset annars... De som känner mig bäst blir genast misstänksamma. "Varför dricker du så långsamt?" och "Värst vad du är nykter i dag, är du sjuk?". Säger kanske något om att man annars också borde ha skurit ner på spritmängden, haha. 

Men seriöst, hur ska man göra? Kan ju inte säga att man är på medicinkur hela tiden. Har fejkat snapsandet, hällt ut vin på toan, köpt låtsasdrinkar och vet inte vad! Jag tar gärna emot alla tips som finns, den här frågan har jag inte hittat svar på på några familjesajter. 

Nå, blir ju lättare sen när man har gått ut med att man är gravid. Men några veckor tänker jag nog vara tyst ännu, och har många fester framför mig. Hoppas det finns alkoholfri öl på krogen vi ska till i kväll, det finns inte alls på alla ställen. Stackars nykterister, hur klarar de sig med alla fräcka frågor i detta alkoholfixerade land!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar