fredag 7 november 2008

Måste bara skriva av mig

Vi ska se vad det blir av det här, jag vet inte själv riktigt ännu. Bloggen alltså. Jag vet bara att jag är gravid i femte veckan och måste få skriva av mig. Kan ju inte ringa till mamma konstant. Får ingen hjälp av de oändliga mängder gravidforum det verkar finnas där ute heller – believe me, I've googled. Blivande mammor (för verkar vara nästan bara kvinnor som skriver på dem) ger ett lite skrämmande och halvhysteriskt intryck, faktiskt. De har till exempel signaturer med ljusröda blommor och prinsessor som visar hur många dagar de har kvar av sin graviditet. Jag tycker det är småfreakigt. Fast kanske jag bara inte förstår ännu. 

Det jag vill veta är om någon annan bara känner sig lika lost? "Det är bara normalt", jaja. Men jag har ju bara inte fattat vad som har hänt ännu. Visst är jag lycklig i grunden, tro inget annat, men för det mesta tycker jag bara jag är trött, anfådd och eländig. Har skitigt hår, dålig hy, ont i både bröst, mage och huvud, och duger knappt till något alls när blodsockret sjunker på en nanosekund och temperaturen stiger så fort jag anstränger mig! Spyr gör jag inte, tack och lov. Men tänk om jag börjar?

Nå, återkommer när jag känner mig piggare. Nu ska jag ta en powernap. Om jag kan somna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar