torsdag 27 november 2008

En månad till ultra

Fick tid till läkarbesök/ultraljud nu, måste vänta nästan en hel månad ännu! Funderade redan att gå privat men inte vet jag, nog kan jag väl vänta till jul. Mår ju bra dessutom, den här veckan har jag knappt hunnit tänka på hela barnet när det har varit så mycket på jobbet.

Fast här en kväll surfade jag in på barnbutiksnätsidor en stund, sökte först mammakläder men började sen titta på vagnar – hjälp, verkar vara en hel vetenskap för sig! Kom på mig själv med att kolla in barnvagnsmärken på familjer som kom emot på gatan här en dag... för jag har ingen aning om var man ens ska börja! Men blivande pappan verkar rätt intresserad faktiskt så kanske jag inte behöver bry mig, haha. Nå vi har ju gott om tid på oss.

Så funderar jag lite på badrumsrenovering, eller ansiktslyft helt enkelt, kommer säkert att behöva fler skåp och framför allt ett skötbord eller en bänk av nåt slag. Nå, inte precis skyndsamt där heller. Men lite funderar man ju redan, på hur det allt blir. :) Var på besök hos en kompis i kväll, hon har en tvååring och en nyfödd – och funderade nog hur man ska klara det där sen. Men nog ska det väl gå?!

Usch vad jag längtade efter en öl när vi satt och åt med tjejerna. Måste köpa hem Nikolai till veckoslutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar