torsdag 20 november 2008

Ingen matlust

Urk. Den här veckan har jag tappat all matinspiration. Är konstant hungrig men bara tanken på mat gör mig ibland äcklad. Får känna efter ordentligt vad som riktigt skulle smaka, och finns inte det till förfogande så får jag tvinga ner något annat. Blä. Hemma går det ju bättre, när man kan välja själv - men på jobbets lunchställen får man nöja sig med vad som erbjuds och det är inte alltid helt lätt. På tisdag tyckte jag så illa om bara lukten på lunchstället att jag mådde illa hela resten av dagen, usch. Det blev dessutom mycket värre när jag var tvungen att åka bil, blev riktigt ordentligt åksjuk, nära att kasta upp. 

Hoppas det går om snart. Älskar ju mat annars! 

Nå jag ska väl vara glad att jag mår så bra som jag gör. Bläddrade igenom broschyrerna vi fick på rådgivningen – eller ja, allt vill jag inte läsa ännu, avsnitten om förlossning hoppar jag över än så länge – men alltså kolla symptomlistan: trötthet, temperaturhöjning, illamående, kväljningar, ömma bröst, ökad flytning, blodblandad flytning, humörsvängningar, urineringsbehov, svettning, halsbränna, anemi, åderbråck, sendrag, förstoppning, hemorrojder, ryggsmärta, svullnad – och min personliga favorit, graviditetsärr! Och allt det här listas för redan början av graviditeten! Så det kan bli ännu obekvämare mot slutet! Hurra! 

Nog om det. Mår ju nog bra i grunden. Största problemet just nu är faktiskt att det fortfarande bara känns overkligt, kanske för att jag inte tillåtit mig att fantisera hemskt mycket om barnet och hur det blir sedan. Har mycket annat att tänka på dessutom, massor på gång. Blir säkert skönt att gå på ultra om några veckor så man får bättre koll på läget och förhoppningsvis förstår att det faktiskt finns någon där inne! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar