torsdag 17 juni 2010

Äh

Nu är vi sjuka. Främst jag (i hals och huvud) men troligen också dottern fast hon inte kan formulera sig. Har varit så mycket skrik och gnäll och matvägran idag att hon till slut fick en panadol. Och så somnade hon utan ett pip och sover så djupt att jag ett par gånger har känt mig tvungen att kolla om hon lever (När slutar man göra så? Om femton år? Trettio?) så hon var nog säkert lika slut som jag. Nu har jag packat in mig under täcke och filt och ska somna lika fort som hon. Fast utan att någon stoppar en panadol i rumpan på mig, tack och lov.

3 kommentarer:

  1. hahaha, jag har tänkt på det där att vid nåt skede får det vara slut på att sätta suppo i rumpan, jag vill inte att hon ska behöva ha minnen av att vara febrig och sedan få en suppo uppstoppad i.. uuuhh :D

    SvaraRadera
  2. Men hej, det finns tex banansmakande värkmedicin som man sätter på en sked och sen lite vatten på och sen in i ungens mun. Det borde alltså lösa upp sig. Så perfekt har det inte alltid funkat, men största delen av pulvret har ändå hamnat i mun hos oss.

    SvaraRadera
  3. Ajjaa, det har jag inte hört om? Nå, inte verkar hon bry sig så mycket om suppon, ser främst förvånad ut och det går ju ganska fort. Men jag är ändå glad att jag själv slipper den. ;D

    SvaraRadera