måndag 8 mars 2010

8 månader

Var på läkarkontroll i dag, och sedan är det ingen rådgivning förrän vid ettårsdagen! Viktkurvan har saktat av lite men det lär vara normalt när barnet börjar röra på sig mera. Längdkurvan är lite ovanför medeltalet, huvudet normalstort, motoriken prima, allt okej. Läkarens rapport om dottern:

"Gott skick. Kan dra sig upp i pinnsängen. Har satt sig upp nån gg. Känns spänstig. Hörsel +/+. Om hon inte kryper vid 10 mån -> hälsovårdare."

Eller så tror jag att det står iaf, handstilen är inte helt lättydlig. Men hur som helst, dottern har alltså nu två månader på sig att börja krypa... hon övar hårt, står på alla fyra och "skuttar" så hon ibland står på bara tårna och händerna. Det ser roligt ut och jag skrattar högt. I går skuttade hon lite för ivrigt och drog en kullerbytta i misstag, och såg minst sagt chockad ut! Då ville jag också skratta men fick inte för måste trösta i stället, hon blev så förskräckt stackarn.

Tycker för övrigt läkaren borde skriva rapport om mammorna också. Kan skriva en om mig själv: "Gott skick. Orkar trots allt ta sig ur sängen om morgnarna. Har till och med varit ute på krog någon gång (utan barn). Känns spänstig om armarna och mindre spänstig om magen. Hörsel ok trots skrikexponering." Öhöhöhöhö.

Rådgivningstanten frågade också om jag fortfarande ammar och jag sade att ja än så länge men att jag snart tänker sluta. Och hon rekommenderade att jag fortsätter tills dottern är ett för så säger WHO men... nja, det tänker jag nog inte, känner mig som en sugga. Men mer om mina sluta amma-tankar senare, nu ska jag äta (mera) choklad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar