tisdag 1 december 2009

Gäsp

Pust, nu sover lilla älskade skrikfian äntligen, tre timmar senare än normalt... Jag var borta i kväll och hon åkte med far sin och hälsade på farmor och farfar, vilket hade gått helt bra. Men så sov hon kvällssömn i bilen på väg hem ungefär då när hon annars brukar läggas för natten, och så blev hon helt uppspelt och vild och glad när jag kom hem, och så åt hon en massa utan att vara trött så hon somnade inte, vilket ledde till stora svårigheter att hitta sömn senare eftersom bröstet är största sömnassociationen och det ville hon inte ha när hon var mätt. Så jag vaggade och sjöng och pajade och pratade och ignorerade och vaggade och sjöng... och trodde redan ett par gånger att jag lyckats men nej. Till slut tog hon äntligen bröstet och jag säger äntligen bara för att hon då somnade direkt.

Så enligt dottern borde mamma aldrig få göra något om kvällarna, utan bara vara hemma och agera mänsklig insomningsnapp. Det ska vi ändra på! För tycker nog pappa ska få natta också och inte bara tissarna.

1 kommentar:

  1. vi har samma på gång nu... tjejen bara berättar en massa sagor för mej i stället för att somna. nå, nu sitter hon i sin sitter och stirrar, kanske hon tröttnar på att vara vaken snart... det har jag gjort för länge sen. tröttnat på att vaka, alltså.

    -pu

    SvaraRadera