tisdag 18 augusti 2009

Bajskalas

Haha, jag borde väl ha vetat att man inte ska tro att man har någon som helst koll på hennes rutiner och vanor – för de ändrar hela tiden. Precis efter att jag skrev förra inlägget blev det värsta senapsfesten här hemma med matning, prutt, blöjbyte, matning, prutt, blöjbyte... Men åtminstone hölls både mina och hennes kläder rena den här gången. Dessutom lyckades jag få henne att kissa i lavoaren! Brukar hålla henne ovanför den en stund efter tvätt och ibland lyckas hon kissa eller bajsa i den och guuud vad jag är stolt då!

Och ja, jag vet att alla antecknar så pennorna glöder och fingrarna blöder. Lovar att nästa inlägg inte handlar om avföring. ;)

2 kommentarer:

  1. JAGANTECKNARJAGANTECKNAR! Bra, ni är en månad före oss, så kan jag kanske eventuellt möjligtvis vara lite grann förberedd - fast sen är vår unge antagligen helt annorlunda än er, och sen blir jag orolig, "hon är inte helt normal!". Förra natten hade hon inte bajsat när hon skulle ha mat första gången och jag väckte min sambo och han ba "jamen dom sa ju att hon sku sluta kacka så mycket vid nåt skede" och ja ba "nej det är nåt FEL MED HENNE" men det var det ju nog inte. På morgonen väntade ett megalass med skit att bli bortforslat (och så hamnade det på hennes fötter och på min mage och överallt).

    Heja heja! :D

    -puva

    SvaraRadera
  2. NAJS! :D

    Men gud jo, man kan ju nog inbilla sig att vad som helst av det som är fullkomligt rätt och normalt är totalt fel och mycket onormalt! Ibland när flickan panikskriker lyckas jag få henne tyst och lugn genom att helt enkelt hålla henne, se henne djupt i ögonen och upprepa "Lugna dig, lugna dig, lugna dig älskling". Ibland önskar jag att hon kunde göra likadant med mig. ;D

    SvaraRadera