söndag 31 maj 2009

Semester, liksom!

Guuud vad det är skönt att vara ledig! Iofs är det fortfarande veckoslut så lika ledig är jag nu som jag skulle vara om jag ännu jobbade, men ändå: tanken att man inte behöver stiga upp någon viss tid i morgon... :D

På fredag hade jag avskedsöl med kollegerna en stund (och drack en riktigt riktig öl, oj oj vad den var god!) och både i går och i dag har jag bara tagit det lugnt i solen (nåjo, främst skuggan, det är ju så hett!), i går på studentkalas och i dag i en park i gott sällskap. Får bara se till att dricka, dricka, dricka för i morse var mina fingrar helt svullna – säkert efter solen i går? Så i dag har jag bälgat i mig. Och så har jag haft hatt och en stor vit skjorta jag fick låna av moster, sval och skön!

Tänker nu ta den här mammaledigheten före förlossningen som en semester före nästa "jobb" dvs barnskötsel börjar. Ska ta mig an den där högen med pocketböcker jag inte hunnit läsa och sen kanske förbereda lite smått här hemma, men inte göra något ansträngande alls!

Och så ska jag äta MASSOR med glass.

Ett enda litet minus med parkliggandet i dag: jag kan ju inte ligga på mage längre! Höh. Funderar om jag skulle ta mig till en sandstrand, gräva en grop och lägga magen i den så ryggen skulle få lite sol? ;D

1 kommentar:

  1. Haha, jag sneglade pâ lepolassen idag o undrade om det skulle ga att klippa ett hâl ât magen i den, men kom fram till att jag nog hâller pâ slirar... grop i sanden lâter ju däremot faktiskt helt vettigt! :)

    SvaraRadera