torsdag 5 augusti 2010

Babynews

Är så glad för en kompis som äntligen fått besked om att de ska få sin adoptivson. Jag blir ju glad åt alla babynyheter men man unnar dem det extra mycket på något sätt när de har väntat så orättvist länge!

Rättvisa är ju något det inte finns mycket av när det gäller önskan att få barn. Har hört om så många ledsamma fall bland vänner och bekanta det senaste året - flera som förlorat barn mycket sent i graviditeten till exempel - att jag blir helt till mig när jag funderar på hur allt gick så bra för oss. Varför var just vi värda en så fin och frisk tjej och varför var just vår resa för att få henne så (relativt) lätt och smidig?

Det är ju så mycket som ska fungera och lyckas precis rätt för att ett barn ska komma till världen. Världen är en mycket orättvis plats. Därför blir jag glad åt alla ljusglimtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar