måndag 15 februari 2010

Tyst

Orsaken till att det är mycket tyst här för tillfället är att min kära Mac strular! Och jag borde ta mig till Gräsviken och fixa den men det blir ju inte av.

Egentligen är det helt skönt med lite datorpaus. Surfar gör jag ju ändå (vad gjorde man med telefoner innan de gick att surfa med?!) men lika mycket skärmstirrande blir det nog inte. Gör säkert gott åt dottern också. Hon hade nämligen redan börjat peta på macen med skrämmande precision, precis som om hon redan länge fått se hur man ska göra med den... ja vad gjorde hemmamammor innan det fanns internet?!

Så undrar jag om det nu egentligen är så illa med lite tv och datorer för barn, bara de inte får uppleva något skrämmande med dem och de ändå för det mesta är sysselsatta med skärmlösa aktiviteter? Har nämligen äntligen hittat någon nytta med den där Suomi-tv kanalen: det kommer ett barnprogram om en pandabjörn på lekis varje morgon klockan 9.15 som dottern skrattar och viftar åt just så länge att jag hinner dricka en kopp kaffe och raserbläddra igenom tidningen. Den barnvakten tänker jag nog bara uppskatta och inte förfasa mig över!

1 kommentar:

  1. pandabjörn på lekis ;D ;D låter underbart! tv o dator är väl skadligt främst om du har typ en 2-åring o sitta flera timmar framför den o inte förklarar vad som händer o barnet blir ensamt med alla rädslor och tankar och felföreställningar. Och det händer ju inte med er som föräldrar :) så jag hurrar för S'&pandabjörnens vänskap och din korta lediga morgonstund :)

    SvaraRadera