tisdag 9 februari 2010

Lever

Ursäkta, blev visst ganska lång paus här. Det beror på att jag inte hinner sätta mig ner vid datorn eftersom det mesta av min tid går åt till att klä av och klä på både mig och dottern vinterkläder. Jag har mössor, tröjor, vantar, sockor och yllekalsonger upp i halsen nu och ÄR RIKTIGT FÖRBANNAT TRÖTT PÅ DEN HÄR SIBIRIENVINTERN!!!

Just nu är det ju inte särskilt kallt, bara minus fem, men snömängden gör att det är ganska svårt att gå på promenader annat än längs välplogade trottoarer. Och även då får man kämpa för att komma fram och dessutom gå med näsan mot skyn för att spana in de där livsfarliga istapparna som hänger överallt! FY!

Tröstar mig med att vintern säkert är lite roligare nästa år när dottern kanske redan uppskattar snö och pulkaåkning. Men den största trösten, eller överlevnadsstrategin egentligen, är att vi åker på södernresa om 30 dagar. Bamsecharter på Kanariesverige (som en kompis barn kallade stället) och femton dagar sol, ååååååh så skönt det ska bli!! Kan redan känna den varma havsvinden smeka mina bara ben. Tänker göra precis ingenting och bara gå naken hela semestern, ha!

2 kommentarer:

  1. Jag ska ingenstans men fick en plötslig impuls att raka benen (lite mer info än vad man kanske vill ha, men vem fan orkar shejva varje dag när man ändå går med fekin' långkalsonger?!). Sol. Hav. Sandstrand. Parasolldrink. Åch.


    -pu

    SvaraRadera
  2. Låter härligt med semester! Saknar sommaren så otroligt mycket nu, och är precis som du trött på den eviga vintern. Ett inlägg om hur semestern med liten dotter gått skulle uppskattas väldigt mycket!

    SvaraRadera