torsdag 21 oktober 2010

Kära läsare

Hej! Minns ni mig?

Jag vet att jag övergett er. Jag kunde skylla på en hel del (jag har jobbat, jag har flyttat, jag har haft min macbook på reparation i flera veckor, jag har varit trött, jag har umgåtts med min dotter, jag har gjort en massa annat helt enkelt) men om vi gräver lite djupare är det väl helt enkelt så att det här är en mammablogg och jag är inte mammaledig längre.

Så jag funderar nu på om jag ska sluta helt, eller fortsätta men i annan stil? Jag sitter inte längre och grubblar på sömnproblem eller grönsakspuréval och annat som man kan gå ner i totalt när man är hemma med en liten. Och jag har inte samma behov av att skriva av mig längre.

Men jag har nog, kanske, ett behov av att skriva ner minnena, våra stunder ur vardagen helt enkelt. För förutom att vi bytt så att jag är på jobb och min man är hemma så går ju vår vardag vidare, med en massa glädje men också en del stress och oro ibland. Och jag vill minnas hur vi hade det när S var liten för folk säger att den här tiden går snabbt, för snabbt.

Om jag fortsätter skriva tror jag det blir kortare inlägg och observationer än tidigare, men förhoppningsvis oftare. (Den som vill läsa längre romaner om amning eller sömnbrist kan faktiskt kolla i arkivet, haha!) Ett annat alternativ är att jag för privat dagbok i stället. Men då får jag ju ingen respons, inga kommentarer om att andra upplevt liknande och förstår mig, ingen uppmuntran och inga hejarop och det är det som har varit roligast med att skriva blogg. Så, vad tycker ni? Orkar ni läsa om jag fortsätter skriva? Vill ni fortfarande titta in här, och lämna en kommentar ibland?

Tack och hej,
M

6 kommentarer:

  1. Fortsätt skriva, fortsätt skriva, fortsätt skriva!!!

    Men de e bara min åsikt...

    SvaraRadera
  2. nej, int ska du sluta! fortsätt!!! detta är en order. (fast du tar knappast order av någon annan än S. ;)

    SvaraRadera
  3. Hurraa för livstecken! Fortsätt absolut tycker jag också, har tittat in här flera gånger den senaste tiden men förstått att du haft en del annat att stå i den senaste tiden :) Men kortare betraktelser låter ju som en bra idé, små lägesuppdateringar som inte tar mycket tid men som kan ge både dig och dina trogna fans en hel del! Du får dokumentera småbarnstiden och vi får läsa och förundras :) Så jag röstar JAA!

    SvaraRadera
  4. Hahaa, sött av er. :D Ska göra ett nytt försök med uppdaterandet nu. Finns en massa jag inte hunnit skriva om tycker jag, och kommer ju nytt hela tiden eftersom barn har den där egenskapen att de växer och blir större och (förhoppningsvis) klokare. Så hoppas ni orkar titta in och diskutera då och då!

    SvaraRadera
  5. Hej! Hoppas absolut du orkar fortsätta skriva, vi ses inte så ofta men har varit roligt att lite få följa med ert liv så här i varje fall :)

    SvaraRadera
  6. Fortsätt. Du skriver så bra och intressant. Jag följer med med bloglovin så det gör inget fast det inte blir så ofta.

    SvaraRadera