söndag 23 maj 2010

Här är vi nu!

Bloggen har flyttat. Gravidbloggen detknakarimagen.blogspot.com har inte varit en gravidblogg på tio månader vilket ju faktiskt är längre än en graviditet så här är vi nu, med nytt namn, inspirerat av Tove J:

"...när någon måste tröstas och beskyddas av ett knytt
och allt blir annorlunda, och förtrollande och nytt!"

Och nej, jag är inte Knyttet och dottern är inte Skruttet och inte är det tvärtom heller, men det där med att allt är annorlunda är en känsla jag haft sedan första morgonen på BB. Varje dag är annorlunda, varje vecka ny, och de bästa stunderna är nog riktigt ärligt verkligt förtrollande.

PS: Så mycket mer än namnet har inte ändrat, som ni ser. Har lagt till en balk med länkar till andra bloggbebisar och har ansträngt mig så mycket att jag lagt upp en bild. Annars är layouten sig lik och alla gamla inlägg med kommentarer och bilder har flyttat hit, så ni borde känna er hemma. Ska försöka att inte möblera om på en stund. ;)

8 kommentarer:

  1. Din blogg är helt jättebra och du skriver så fint. Speciellt det förra inlägget.

    SvaraRadera
  2. Jee, och vilken fin bild :) Läser aktivt din blogg fast jag inte brukar kommentera så ofta.

    -Gudmor S-

    SvaraRadera
  3. Tack Michaela! Och roligt att ni läser, annars skulle det ju vara lite poänglöst att skriva. :)

    SvaraRadera
  4. vart hamnade min kommentar?! hur som helst menade jag bara att det blev fint här :) och tack för länklistan - ÄNNU fler mammabloggar att läsa. hurra!

    SvaraRadera
  5. "vart hamnade"... just så. VAR ska det vara.

    SvaraRadera
  6. Grattis till "nya" bloggen! :)

    Och för att kommentera ett tidigare inlägg på fel plats:
    jag läser mammabloggar mest för samma orsak som jag gärna reser en guidebok innan jag ska resa till nåt nytt ställe. För att få en liten preview, för att få lite tips, och för att känna att man inte är alldeles ensam med alla funderingar. Faktiskt också för att få ta del i magic moments som andra upplever, för vissa dagar behöver man bli påmind om att de (också) finns. Allt ovanstående hittar jag alltid på din blogg!

    Och just när jag skulle kommentera det inlägget så såg jag att Puva hade kommenterat och berättat att hon startat en blogg så då surfade jag dit (o glömde kommentera) o där läste jag att det är möjligt att bli av med natt-tissandet utan sömnskola. Då blev jag så glad att jag nästan grät, för jag har inte sovit mer än 4h i sträck på 7 månader, och hur trött jag än är så är jag inte tillräckligt trött för sömnskola. Att sånt. :D

    SvaraRadera
  7. Bra point det där Saija, att man vissa dagar behöver bli lite påmind... :D Och kiva att du har nån nytta av mina skriverier ibland!

    Faktiskt är det jätteskönt att läsa att andra funderar på samma saker (som tex sömnskolans varande och icke-varande), ibland kan bara ett litet blogginlägg vara ett otroligt stöd tycker jag! Så fortsätt skriva ni också!

    SvaraRadera