tisdag 25 maj 2010

Hälsosamt att blogga

I morgon tänker jag ta dottern med mig på lunchseminarium och lära mig allt om nyblivna föräldrars hälsofrämjande resurser och mötesplatser i urbana rum och på nätet. Gamma ordnar, läs mera här (går att anmäla sig ännu i dag tror jag!).

För som vi redan konstaterat behöver småbarnsföräldrar prata med andra småbarnsföräldrar, vare sig det är på babykafé eller via nätforum och bloggar.

Ett annat plus med babykaféer och föräldrabloggar (förutom den goda funktionen att man får prata/skriva av sig och be om råd osv, även det redan konstaterat) är att man kan samla allt babysvammel på ett och samma ställe och inte behöver fylla precis alla mejl och sms och lunchdiskussioner med sömnrutiner och kakkablöjor och tråka ut sådana som inte är småbarnsföräldrar och gärna (kanske, ibland ;D ) talar om lite andra saker än sömnrutiner och kakkablöjor. Visst blir det mycket barnsnack nu ändå när jag träffar kompisar, men jag tror det blir lite mindre när jag skriver av mig här. Och det här behöver bara de som vill läsa. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar