måndag 8 november 2010

Arg.

Vår Brio Go är sönder. Den hade klickat på ett oroväckande sätt på väg ner för trapporna (fyra trappsteg från cykelförrådet ut på gatan) och nu är det nåt fel på låsmekanismen: den fungerar som den ska så länge man bara går med den normalt, men om man ska lyfta på handtaget och bakhjulen för att till exempel ta sig in i en buss så vill den fälla ihop sig. Vilket ju inte är helt optimalt.

Tycker det är så förbannat fel att en produkt som kostade närmare 700 euro ska få ge upp kontraktet efter 1,5 år. Vi tänkte ju att vi köper kvalitet som håller för både första barnet och ett eventuellt syskon. Till saken hör att det lilla låset för remmen som man justerar ryggstödsläget med också gått sönder, redan förra året.

Ska föra den på reparation och hoppas den blir finfin igen men minns inte om det var ett eller två års garanti och hittar inte kvittot, jävlar att man ska vara så oorganiserad. Från och med nu tänker jag har en liten låda för alla viktiga kvitton.

Har annars varit mycket nöjd med vagnmodellen, den är liten och smidig och rullar bra både i trånga stan och i lättare terräng – men undrar om det här är någon sorts måndagsexemplar. Läste någon svensk vagnrecension där de hittat några fel i Brio Go och då sade företaget att de felen var rättade i den nyare produktionen. Vi köpte vår vagn ganska fort efter att modellen kommit ut. Kanske man aldrig borde köpa det senaste utan i stället välja något som folk hunnit prova lite och som företaget hunnit färdigutveckla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar